Karibu Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van R K - WaarBenJij.nu Karibu Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van R K - WaarBenJij.nu

Karibu Zanzibar

Blijf op de hoogte en volg R

26 Januari 2014 | Tanzania, Zanzibar

Met een heerlijk mangodrankje worden we welkom geheten bij Kichanga logde, waar we de laatste 5 rustige dagen van onze oost Afrika reis gaan doorbrengen. Vanuit het hoofdgebouw hebben we uitzicht over de azuur blauwe zee, en we hebben een privé huisje met eenzelfde uitzicht :) Elke ochtend is er een uitgebreid vers ontbijtbuffet met allerlei zoete en hartige lekkernijen. Er wordt ter plekke een ei naar wens of pannenkoek gebakken. En er is een flinke hoeveelheid tropisch fruit met Caroline's favoriet, de passievrucht. 'S avonds is er een uitgebreid diner buffet waarin er ook a la minute vers voedsel gebakken, vlees, vis een veel verschillende groentes. We waren al verwend de afgelopen weken, maar dit is wel het toppunt.

Hoewel het bedoelt was om deze dagen echt even uit te rusten kunnen we toch niet echt stilzitten dus gaan we de volgende dag meteen duiken. Na een refreshment cursus in het zwembad pakken we de zuurstoftanks en duikbrillen en duiken we het 28(!) graden warm water in, een halfuurtje varen vanaf de kust. Wat is de onderwater wereld toch bijzonder. We zien tientallen vissoorten (incl nemo) en koraal, zelfs speciale roggen met blauwe stippen en Lionfish. Er liggen gigantische zee-egels en er glijden een paar slangen over de zeebodem. Na afloop krijgen we onze officiële padi logboeken, met daarin onze eerste officiële duik.

In een hangmat of ligbedje komen we de komende dagen wel door. We lezen wat, en doen af en toe een wandelingetje over het privé strandje voor ons huisje :). Vanmiddag hebben we gegeten bij een restaurant dat al een tijdje op ons lijstje stond: The Rock Restaurant. We wandelen vanaf onze logde is zo'n 30 minuten naar deze bijzondere plek. Dit restaurant serveert vooral vis, en in het bijzonder kreeft (dat net is gevangen in de zee). Maar waar het voornamelijk om draait is de locatie. Het bevindt zich op een grote rots die met hoogtij omringd wordt met het azuurblauwe water van de Indische oceaan. Je moet zelf door het water waden of bij hoogtij word je door een klein bootje opgehaald. Vanaf het terras heb je een spectaculair uitzicht over de bijna verlaten witte stranden en de zee. De ultieme Robinson Crusoe ervaring. Aangezien het de specialiteit is nemen we beiden kreeft, waarbij Robert voor de Rockspecial gaat: kreeft, krab, calamares, tonijn en reuzen garnalen. Heerlijk van de gril. Vooraf hebben we een krabsalade en viscapaccio met een passievruchtdressing. Na een heerlijke lunch lopen we weer terug. Inmiddels is het laagtij en omdat we niet over rotsen willen klauteren naar de zee zoeken we verkoeling in het zwembad. Wat een leven! :)

Morgen nog een rustige stranddag. De laatste dag gaan we met een gids naar het historische stone town. Om vervolgens op het vliegveld afgezet te worden. Mooi einde van bijzondere reis. Aan alles komt een einde, dus ook dit blog zullen we niet meer updaten. We hopen dat jullie het leuk hebben gevonden om alles te lezen, en we zien/spreken jullie snel weer.

En wie na het lezen van ons blog ook zin heeft in deze reis, kijk dan eens op de website van Matoke Tours. We hebben dit als compacte groepsreis bij hen geboekt. Maar je kunt er ook een privereis van maken. Wij zijn gewend alleen te reizen en wilde geen grote groep en massatoerisme. Dat is met Matoke helemaal uitgekomen. Met lokale gidsen en mooie maar in omvang bescheiden lodges hebben we een mooi Afrika-avontuur beleefd.

Groetjes, Robert en Caroline.