Sydney - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van R K - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van R K - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg R

01 Januari 2013 | Australië, Noosa Heads

Na ruim 11 uur met de bus incl. 1 uur vertraging komen we eindelijk aan in Sydney. Ons eerste hotel bevindt zich in de oudste wijk 'The Rocks'. Beetje te vergelijken met Fulton street in NYC: een mix van moderne hoogbouw en oude Europees ogende woningen. Het is een leuke wijk met kleine boetiekjes, marktjes en leuke straatjes. Al snel hebben we een Franse patisserie ontdekt die heerlijke taartjes en amandelcroissants verkoopt. De rij begint al buiten.

Vanaf het dakterras van ons spiksplinternieuwe YHA hostel kijken we direct uit op de Opera house en Sydney Harbour Bridge. Helaas was dit hostel van 31 dec op 1 Jan volgeboekt. Dus geen vuurwerk vanaf het dakterras.

We starten met een fietstocht van Bonza Bikes die ons in 4 uur alle high lights van Sydney laten zien. Na de tour huren we voor 3 dagen fietsen zodat we ons makkelijk door de stad kunnen bewegen.

Als foodiefans van Masterchef Australia moeten we wat van de restaurants die in deze show voorkomen bezoeken. De eerste is Universal van Cristine Manfield. Zij staat bekend om haar goede en spannende mix van kruiden. Het smaakt ons heerlijk. Het toetje is een Gaytime goes nuts: caramelijs met hazelnoten, chocolade en honeycomb. Onze favo smaken in een toetje! Btw Gaytime is de naam van een bekend caramelchocoladeijsje. Hebben het ook niet verzonnen...

Aangezien we de eerste dag het centrum wel hebben bekeken gaan we op dag 2 met de fiets naar wat andere wijken. We fietsen eerst naar Pyrmont want daar is de nieuwste Adriano Zumbo winkel met een desserttrain. De toetjes komen dus letterlijk voorbij. Deze patisseriekoning is de schrik van menig Masterchef contestant. We zien daar toevallig ook een van de voormalig Masterchef deelnemers uit het 4e seizoen aan het werk: Julia. Na enkele lekkere toetjes en taartjes moeten de calorieën eraf en fietsen we naar Kings Cross om snel door de gaan naar Paddington, wat bekend staat om de designerboetiekjes. Kleren zijn in Australië echter duur en ze lopen ook nog eens achter op Europa. Overigens wordt je dood gegooid met Uggs. Ik kon ze in Nederland al niet meer zien. Dus door naar Vintage chique Surry Hills. Hier strijken we neer bij een hippe wijnbar.

We sluiten de dag af met een heerlijk seasonal tasting menu bij Aria. Het restaurant van Masterchef co-presentator Matt Moran. Geweldig!

Dag 3 verkassen we van the Rocks naar een ander hostel in chippendale en nemen we de veerboot naar Bradleys Head. We hebben voor dit park toegang betaald zodat we niet hutje mutje zonder voorzieningen hoeven te wachten op het vuurwerk. Een dakterras of boot als natuurlijk fraaier maar dan ben je al snel $700 p.p lichter. We hebben een goede plek en bruinen nog wat bij. Om 21:00 is het eerst het kindervuurwerk en dan om 00:00 barst het spektakel los. Wat een magisch vuurwerk! We zien het op vier plekken de lucht ingaan.

Dag 4 gaan we naar Manly. Dit is een bekend dorp met mooi strand. Beter dan Bondi. Na een flinke klim met de fiets na het noordelijke puntje voor mooi uitzicht gaan we daarna terug naar het dorpje om onder het genot van een wijntje lekker de lunchen. En dan terug om vervolgens de nachtbus naar Melbourne te nemen die maar liefst 11 uur duurt...gelukkig hebben we vanaf Melbourne een eigen auto. De bus gaat prima maar we zijn toch blij dat het erop zit.