Hoi An (vervolg) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van R K - WaarBenJij.nu Hoi An (vervolg) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van R K - WaarBenJij.nu

Hoi An (vervolg)

Door: Robencaro

Blijf op de hoogte en volg R

24 December 2010 | Vietnam, Hoi An

Hoi An is wat ons betreft tot nu toe het mooiste wat we hebben bezocht in Vietnam!

Gister zijn we vroeg opgestaan en met de bus vertrokken naar de ruines van My Son. Hoewel de ruines minder indrukwekkend waren dan we hadden gehoopt hebben we ons toch goed vermaakt (mede doordat we 2 gezellige Amsterdammers zijn tegengekomen: Mirthe en Tim).

Na de toer hebben we gezamenlijk heerlijk gelunched in de zogeheten ' Cargo Club' waar ze allerlei Franse lekkernijen serveren. Later die middag hebben Caro en ik verschillende 'ancient places' bekeken in de binnenstad van Hoi An. Zo konden we bij een aantal families in hun 'ancient house' kijken en hebben we een tempel bezocht (met wierrook spiralen die weken kunnen branden).

Later die avond hebben we weer afgesproken met Mirthe en Tim en een veel wijn+cocktails soldaat gemaakt en daarna gegeten in de 'Morning Glory' tot laat in de nacht! (of eigenlijk tot het restaurant en het dorpje volledig leeg waren, en dat was als ergens om half elf, wat voor vietnamese erg laat blijkt te zijn)

Vanmorgen (24 december) zijn we vroeg opgestaan om met z'n 4en naar Cham Island te gaan. Dit is een bounty eiland net buiten Hoi An. In 1 woord: GEWELDIG. Met een speedboot werden we naar het eiland gebracht waar we, na een korte toer door de 'hoofdstad' van het eiland, uren op het strand en in en hangmat hebben gelegen.

In totaal gingen we met twee boten. Boot 1: Vietnamesen en boot 2:buitenlanders. Die scheiding werd ook doorgetrokken in ons eten. Best typisch. Bij de Vietnamesen zat een Newly Wed-stelltje, die foto's gingen maken op het strand. Zie de foto van het bruidje in ons album.

Vanavond gaan we met z'n allen naar ons inmiddels favoriete restaurant (Cargo Club) waar we aan de met lampionnen verlichte revier gaan genieten van een 7 gangen Chrismass Eve diner. WE HEBBEN ER ZIN IN!

Wij wensen jullie in ieder geval alvast een prettig kerstfeest, en zullen zullen proberen nog voor Oud en Nieuw weer een bericht gaan plaatsen. We zullen 25 december aankomen in Ho Chi Min City (Saigon) van waaruit we met de boot via de Mekong delta zullen vertrekken naar Cambodja (Phnom Penh).

Ik zag zojuist wat foto's uit Nederland, wel erg bijzonder al dat sneeuw tijdens de kerstadagen (en die ijspegels, wow..!) toch jammer dat we dat moeten missen.

Voor de liefhebbers staan er ook weer nieuwe foto's op picasaweb.google.com/rhkessels/VietnamCambodjaLaos2010#