Melbourne - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van R K - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van R K - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg R

05 Januari 2013 | Australië, Noosa Heads

Alweer onze laatste dag in Melbourne is aangebroken. We verblijven in een prettig appartement in het centrum van Melbourne.

Het is bekend dat temperaturen hier nogal per dag variëren. De ochtend dat we aankwamen was het voor ons gevoel met 18 graden en en frisse wind koud. Die dag hebben dus besteed om het centrum te verkennen. De volgende dag was het al 36 graden e zijn we naar het strand van St. Kilda gegaan. De dag erop was het 42 graden i.c.m. een warme wind. We hebben nog een poging gedaan South Yarra te verkennen en hebben in de middag de schaduw van het botanische park opgezocht. Maar ook da bracht amper verkoeling. Uiteindelijk zat er niks anders op dan de airco van ons appartement op te zoeken en een koude douche te nemen.

Vandaag is het zo'n 27 graden met en frisse wind. Prima te doen dus. We hebben de auto opgehaald en zijn ermee naar de Yarra vallei gereden. Hier zijn veel wijnboerderijen waar je kunt proeven en lunchen en natuurlijk lokale wijnen kunt kopen. Wij zijn naar Domaine Chandon gegaan. Dit valt onder het huis van Moët&Chandon. Ze maken sparklings en normale wijn. Na een vol interessante feiten over naar de proeverij. We proeven 4 sparklings, 2 witte en 2 rode wijnen. De bubbels stijgen wat naar ons hoofd dus gaan we op het zonnige terras lunchen met prachtig uitzicht op de heuvels vol wijnranken.heel idyllisch.

Morgenvroeg vertrekken we naar het natuurpark Wilsons Promontory. Qua natuur moet dit veel weg hebben van Tasmanië waar we helaas geen tijd voor hebben. Erg benieuwd dus!