Byron Bay - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van R K - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van R K - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg R

28 December 2012 | Australië, Noosa Heads

We hebben zo'n drie nachten doorgebracht in Arts Factory Lodge in Byron Bay. Gezien de drukte rondom kerst was het enige wat we konden krijgen een tent. Bij aankomst blijkt het een stevig ding met een harde vloer en terrasje. Gelukkig dus geen klein koepeltentje.

Arts Factory Lodge is zacht gezegd alternatief. De sfeer is positief maar al snel hebben we het wel gehad met de constante chill (lees: ik doe geen reet en ben knetterstoned als het even kan) modus van velen die hier verblijven. Omdat onze eerste dag letterlijk verregend (40 mm regen in een dag) blijven we in het stadje. Het is erggemoedelijk vol met hippe barretjes en eettentjes. Geen slechte dag dus.

Dag 2 is het beter weer. Half bewolkt dus besluiten we de hinken naar de vuurtoren van Byron Bay. Na ruim 2 uur komen we aan. Veel klimmen en mooie uitzichten. Nadat we een heerlijk ijsje hebben gegeten gaat de weg weer terug. Halverwege stoppen we voor een pitstop op het strand. Even zonnen en zwemmen. Wel wennen aan de temperatuur van het water. Hier is het maar 23 graden ( we waren 26 graden gewend), lekker verfrissend.

Nu zitten we klaar voor vertrek naar Sydney. Het kost ons 12 uur met de bus om er te komen. Lange rit dus maar met goed uitzicht op een mooie stad.

• 28 December 2012 - 00:50

Harry:

Hey, cool man!

• 28 December 2012 - 12:49

Sander Vd W:

Hallo vakantiegangers. Klinkt allemaal erg mooi en aantrekkelijk. Zeker wanneer gelezen vanuit het natte, koude Nederland. Mag ik een verzoekje plaatsen (indien het niet schikt gewoon negeren !). Kunnen jullie voor een goede vriend van mij (fanatiek verzamelaar van olividae (mini schelpjes 5-10 mm). een handje zand/schepjes meenemen mochten jullie nog op een strand komen. Dat handje liefst pakken bij de waterlijn en in een zakje/flesje of wat dan ook meenemen. Bij voorbaat dank en nog een hele prettige vakantie ! Sander