Great Barrier Reef - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van R K - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van R K - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef

Blijf op de hoogte en volg R

10 December 2012 | Australië, Port Douglas

We zijn vrijdag 7 december vertrokken. 32 uur tot we op onze bestemming zouden aankomen: Port Douglas. vanwege de sneeuw in Nederland was onze vlucht naar Londen vertraagd. We hadden mazzel dat we een vlucht eerder mochten vertrekken zodat we onze aansluiting niet zouden missen.

We hebben ondanks de lengte een goede reis gehad. Maar na 32 uur kon zelfs Robert geen vliegtuig meer zien. Eenmaal aangekomen bij By the sea apartments kregen we zowaar een kamerupgrade. Hierdoor hebben we een heel ruim appartement met balkon en eigen bbq. Geen vervelend ontvangst!

Ondanks dat we in Nederland ons slaappatroon hadden bijgesteld, waardoor we in het vliegtuig goed hebben geslapen. Is de jetlag flink aanwezig. Rond 16:00 krijgen we het erg moeilijk.

Vandaag zijn we met Poseidon naar de Great Barrier Reef gegaan. Er stond veel wind en in Port Douglas zelf regende het en was het grijs. De boot ging flink op en neer met als gevolg behoorlijk wat zeezieken, waaronder Caroline. Gelukkig ging dat snel over en hebben we een prachtige dag op het rif gehad.

We hebben op drie verschillende plekken in het enorme rif gesnorkeld. Het was net alsof je in een aquarium met exotische vissen zwemt. We hebben zelf een paar keer een white tip reef shark gezien. En we hebben een zeekomkommer vast gehouden. Verder veel soorten koraal en de kleurigste vissen.

Het is nu 20:15 lokale tijd. En de luikjes gaan weer dicht. Morgen gaan we een toch maken door de Daintree Forest. Dat is het enige regenwoud wat uitmondt in de zee.

• 10 December 2012 - 18:41

Harry: