Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van R K - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van R K - WaarBenJij.nu

Hue

Door: Robencaro

Blijf op de hoogte en volg R

21 December 2010 | Vietnam, Hué

Gisteren zijn we aangekomen in Hue. Dat is zo'n 1,5 uur vliegen vanaf Hanoi. We hebben een prima hotel voor slechts $12 geregeld. Daarna hebben we het streetfood uitgeprobeerd. Eten incl. drinken was $3 dollar voor 2 personen. Gekke is dat je al heel snel went aan deze bedragen. Eerst denk je: zo goedkoop. Maar al snel onderhandel je met de taxi als hij 60.000 dong vraagt ($3) voor een taxiritje. Je weet namelijk dat ze je afzetten. Maar los van dat is Vietnam een veilig land om in te reizen. Je hoeft bijvoorbeeld niet bang te zijn dat ze je tas leegroven.
Na een ontspannen avondje met wat cocktails (happy hour) zijn we vandaag naar de citadel gegaan. Een enorm complex van de voormalige keizer (Nheng dynastie). Veel is vervalen en kapot door bombardementen, o.a. van de Amerikanen. Maar ze doen hun best het te restaureren. Alleen sommige gebouwen die in 1994 zijn gerestaureerd zien er net zo uit als degene die nog aan de beurt moeten komen.
Over een uurtje vertrekken we met een bus naar Hoi An. rit van ong 4 uur voor $5 p.p Waar doen ze het van?

ZIE VOOR MEER FOTO'S: